Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Grupa I

Nauczycielkami w tej grupie są: Paulina Mokrosińska i Katarzyna Mikołajczyk - dyrektor

Grupa liczy: 25 dzieci

Godziny pracy oddziału: 8:00 - 15:30

kontakt: grupaI30@zpm4.elodz.edu.pl


Normy rozwojowe dziecka 3 letniego:

1. Motoryka duża:

- wskakuje obunóż na stopień,
- przeskakuje z rozbiegu przez przeszkodę,
- stoi kilka minut z zamkniętymi oczami,
- schodzi po schodach, trzymając się poręczy,
- potrafi przejść trzy metry na palcach,
- stoi chwilę na jednej nodze,
- omija przeszkody, nawet gdy biegnie,
- bez problemu korzysta z urządzeń na placu zabaw,
- kopie i rzuca piłkę,
- uczy się jeździć na 3 kołowym rowerku

2. Motoryka mała:
- rysuje okrągłe formy: koła słoneczka,
- przelewa wodę z kubeczka do kubeczka nie rozlewając jej,
- składa kartkę na pół,
- nawleka duże koraliki na sznurek,
- układa proste puzzle,
- próbuje bawić się nożyczkami,
- rysuje kwadrat po demonstracji

3. Rozwój poznawczy:
- wypowiada krótkie zdania i prowadzi krótką rozmowę,
- czasem się zacina, jąka lub powtarza słowa (zwłaszcza w emocjonalnych chwilach),
- większość tego, co mówi jest zrozumiała,
- powtarza proste wierszyki i piosenki,
- wie jak się nazywa i ile ma lat,
-chętnie słucha bajek coraz lepiej zapamiętuje ich szczegóły,
- zna podstawowe kolory ,
- liczy do 3,
- dokonuje prostych wyborów w oparciu o przewidywane konsekwencje,
-rozwiązuje proste problemy,
- świat rzeczywisty miesza mu się jeszcze z wyobrażonym, czego nie należy mylić z kłamstwem,
- na bogatą wyobraźnię, może tworzyć na przykład, niewidocznych przyjaciół,
- rozróżnia, że coś jest takie same lub inne,
- zna imię swojego przyjaciela,
- rozróżnia pojęcie teraźniejszości i przyszłości

5. Rozwój społeczno- emocjonalny:
- trzylatek jest przeważnie pogodny i zrównoważony,
-potrafi bawić się cierpliwie,
-bawi się z innymi dziećmi, dzieli się, zawiera przyjaźnie, jest nastawiony na współpracę,
- słucha i wykonuje polecenia,
- lubi słuchać historii na swój temat,
- do dorosłych odnosi się przyjaźnie,
- okazuje miłość bliskim,
- upewnia się, czy jest kochany przez rodziców,
- lubi zabawy w dom, rodzinę,
- rozróżnia płcie, interesuje się różnicami płciowymi,
-czasami adoruje jednego z rodziców - zwykle płci przeciwnej,
- boi się ciemności, samotności,
- potrafi opowiedzieć o problemie

6. Samodzielność:
- śpi we własnym łóżku,
- sam je kanapki,
-używa widelca i łyżki,
-nalewa sobie napój z butelki lub dzbanka i pije z kubka,
- myje i wyciera ręce,
- myje zęby,
- korzysta z toalety,
- może potrzebować pomocy przy podcieraniu,
- ubiera się i rozbiera, choć nadal potrzebuje pomocy przy guzikach i zamkach błyskawicznych.

Opracowała Mariola Kijak Tempska na podstawie : 1. PSYCHOLOGIA DZIECKA, Vasta R.,Haith M.M, Miller S.A 2. ROZWÓJ DZIECKA, E.B Hurlock 3. PSYCHOLOGIA DZIECKA H.R. Schaffer 4.