Programy
Programy
W naszym przedszkolu realizowane są programy pracy dydaktyczno- wychowawczej pt.: "Rozwój - Wychowanie - Edukacja", "Program wychowania przedszkolnego", "Nasze Przedszkole", "Kochamy Dobrego Boga. Wprowadzenie w życie religijne".
Programie "Nasze Przedszkole"
„Nasze Przedszkole”– program edukacji przedszkolnej wydawnictwa MAC wspomagający rozwój aktywności dzieci dostosowany jest do założeń podstawy programowej wychowania przedszkolnego, oraz odpowiada zaleceniom zawartym w Rozporządzeniu MEN dotyczącym dopuszczenia programów,
Program ten zawiera:
Szczegółowe cele kształcenia i wychowania z uwzględnieniem oczekiwanych efektów aktywności dziecka.
Treści edukacyjne zgodne z treściami nauczania zawartymi w Podstawie Programowej, które podzielone zostały dla dzieci młodszych 3-4 letnich i starszych 5-6 letnich.
Treści edukacyjne uwzględniające aktywność dziecięcą w różnych obszarach; społecznym, językowym, poznawczym, artystycznym, ruchowym i zdrowotnym.
Sposoby osiągania celów kształcenia i wychowania z uwzględnieniem możliwości indywidualnej pracy.
Metody przeprowadzania analizy gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole.
Program „Rozwój - Wychowanie - Edukacja"
Tytuł programu: „Rozwój - Wychowanie - Edukacja"
Autorzy programu: Anna Stamach - Tkacz, Karina Mucha
Wydawnictwo: Nowa Era
Na drodze do dobra, prawdy i piękna - słynnej Platońskiej triady, która została wpisana w podstawę programową - idziemy krok w krok z dzieckiem, które rozwijając się potrzebuje naszego wsparcia w rozwoju, wychowaniu i edukacji.
Rozwój - odgrywa kluczową rolę w diagnozie, planowaniu pracy z dzieckiem, oddziaływaniu kompensującym i wspierającym dziecko ze względu na jego indywidualne możliwości i potrzeby.
Wychowanie - determinuje organizację współpracy z rodzicami, metody i formy oddziaływań w czasie zajęć z dziećmi w kontekście przyjętego systemu wartości, a także w kontekście wskazanych wymagań podstawy programowej.
Edukacja - jest oparta na wiedzy uzyskanej dzięki diagnozie rozwoju, wspomagana przyjętymi sposobami oddziaływań wychowawczych, w tym współpracy z domem rodzinnym, dostosowane do wymagań wypływających z podstawy programowej, a przy tym musi dawać gwarancję sukcesu każdemu dziecku mającemu rozpocząć naukę w szkole.
Program wychowania przedszkolnego
Tytuł programu: "Program wychowania przedszkolnego"
Autorki: dr Iwona Lewkowicz, dr Anna Tworkowska-Baraniuk
Wydawnictwo: Podręcznikarnia Wydawnictwo Edukacyjne
Program wychowania przedszkolnego ma na celu poprawę jakości pracy edukacyjnej i uwzględnia potrzeby społeczności przedszkolnej, to jest dzieci, rodziców
oraz pracowników. Integruje nauczycieli i rodziców w realizowaniu celów wychowawczych, ujednolica działania wychowawcze, kieruje procesy wychowawcze na
właściwe tory.
Zadaniem wychowania jest wspomaganie dzieci w uzyskaniu orientacji etycznej, w odkrywaniu wartości i ich urzeczywistnianiu. Wartości w wychowaniu są
wartością i celem, wyznaczają motywację działań, nadają im kierunek i sens.
Prezentowany program uwzględnia ostatnio wprowadzoną nowelizację i zmiany w treściach kształcenia i wychowania. Zwraca także uwagę na potrzebę
wspierania rozwoju dziecka, ze szczególnym uwzględnieniem jego ciekawości
świata, samodzielności w osiąganiu celów i rozwijaniu zdolności i zainteresowań.
Program "Miś. Przyjaciel przedszkolaków"
Tytuł: "Miś. Przyjaciel przedszkolaków"
Autor: Renata Stawczyk-Mizińska
Wydawnictwo: WSiP
Programem wychowania przedszkolnego WSiP pod nazwą "Miś. Przyjaciel przedszkolaków" jest nowoczesny, modułowy cykl oparty na indywidualnym podejściu do dziecka, wspierający pracę z grupami zróżnicowanymi wiekowo, promujący czytelnictwo i edukację ekonomiczną. Wyróżnia go budowa modułowa, zastosowanie piktogramów w materiałach, aplikacja multimedialna e-Miś oraz nacisk na rozwijanie aktywności i odkrywanie własnych możliwości przez dziecko.
Program "Kochamy Dobrego Boga. Wprowadzenie w życie religijne”
Program nauczania religii dzieci w wieku przedszkolnym. Nr programu AZ-0-01/10. Wydawnictwo Jedność Kielce.
Program ten charakteryzuje przejrzystość dostosowanie treści i języka do mentalności i umiejętności dziecka w tym przedziale wiekowym. Daje możliwość wyboru treści aktualnych, by dziecko rozumiało bieżące wydarzenia w Kościele.